Kasım 2008

Ö T E S İ

 

16.12.2019 



Zekice

 
Zeki Hacı ibrahimoğlu

Türkiye’nin Meselelerine Milli Bakış


Bugün çevremize, ülkemize ve dünyaya baktığımızda devamlı ve süratli değişmeler görmekte ve birbirini takip eden meselelerle karşı karşıya kalmaktayız. Bu durum yaşayan, hareket eden, gelişen gelen veya gerileyen insan topluluklarının ortaya koyduğu tabii bir durumdur. İnsanlar var oldukça ve topluluk halinde yaşadıkça çok çeşitli alanlarda meseleler belirecek, bunlar ekseri hallerde iç içe girerek karmaşık bir mahiyet arzedecektir. Bu ise hayatın dinamik akışının tabii neticesidir.

Türk Aydınları toplumu çevreleyen bu değişken mahiyetli meselelere kayıtsız kalmaları elbette beklenemez. Kayıtsızlık, bencillik, sorumsuzluk, ilkelliktir. Yüce Yaradanın sayılamayacak kadar çok nimetleri ile mükafatlandırılmış olan insan, bilgi ve idrak derecesi arttıkça içinde yaşadığı toplumun meselelerine karşı daha derin ve daha yaygın bir sorumluluk hissine sahip olacaktır. İşte bugünkü Türk aydını da sadece çevresi ve ülkesi ile sınırlı kalmayan ve fakat Türk dünyası ve İslam Alemiyle dünyaya yayılan bir sorumluluk alanı ile çevrilidir.
İletişim ve ulaşım imkanlarının devamlı fazlalaşması iktisadi ve sosyal gelişmeler aydınların sorumluluk alanlarındaki müessiriyetlerini bir başka değişle çözümler üretme, katkıda bulunma kapasitelerini artırmaktadır. Bugünkü aydın daha çok veri ve bilgiye ulaşabilmekte ve kendi düşüncelerini aktarabilme vasıtalarına sahip bulunmaktadır.
Aydınların özellikle bugünkü Türkiye şartları içinde meseleleri teşhis edip çözümler üretirken hareket noktaları dayanacakları tahlil zemin ve vasıtaları hayati bir önem taşımaktadır. Yanlış başlangıçlar ve tahlil araçları bizi çözümlere değil çözümsüzlüklere, dar boğazlara yeni ve daha karmaşık problemlere götürecektir. Çözüm değil, fakat çözümsüzlük ve devamlı yeni meseleler üreten bir toplumda ise gerginlikler, çatışma ortamı, kapma, çözülme ve parçalanmalar kaçınılmaz bir sonuç olur ki bugün ülkemizin durumu bu halden çok farklı değildir. İnsanlarımızı hala uzlaşma kültürümüzle değil çatışma kültürüyle yetiştirmekteyiz.
Öyleyse, meselelere bakış açısı ve onu tayin edecek olan hareket noktaları hayati bir öneme sahiptir. Bu bizi, hayatı ve çevreyi nasıl idrak edeceğimiz sualine götürür ki kaçınılmaz olarak kendi ve kainatın yaratılışın kuşatıldığı tutarlılık ve kuralları idrak etmeye başladığımızda da İLMİ bulmaktayız. Birincisi dilimizde gönül veya kalp diye ifade edilen ruhumuzda diğeri ise varlığımızı dengeleyen bizi mükellef kılan aklımızda kaynaklarını bulmaktadır. Bu müşahede ve idrak sonucunda aydının çevresinde dünyada mevcut meselelere bakış açısını tespitte hareket edeceği noktalar, uzantılar, kanaatimce açıklık kazanmakta ve bunlar İMAN ve İLİM olmaktadır.
Esasen bu iki unsur insanın önünde sonsuz genişlik ve zenginlikte aydın bir yol açmaktadır. Bu nimetlere sahip olan aydın hayatın getirdiği en güç meseleler karşısında dahi doğru ve dengeli bir şekilde çözümler üretebilecek ve bunlar içinde kendi sorumluluk alanını tespit edebileceklerdir. Aksi hal ise insan ve toplumun karanlığa, karmaşaya, tutarsızlığa gerginlik ve çatışmalara itilmesi demektir.
Türkiye’de aydınların İMAN ve İLİM’den hareketle, gelişme hedef ve yollarını tespit ederek meselelerimizin tümüne çözüm getirmeleri mümkündür.
Fakat şurası da esef verecek bir gerçektir ki Türkiye’de, bir çok hallerde, meselelerimizin teşhis ve çözümleri böyle sağlam zemin ve doğru bakış açısı içinde ele alınmamaktadır. Türkiye’deki karmaşa, düzensizlik ve bir bakıma çözümsüzlüklerin kayrağı işte bu zemin ve bakış açısını kaybetmekten ileri gelmektedir. Ülkemizin meselelerine sahip çıkma davranışında olan iddiacılar imanımızın bize bahşettiği İslam dini ve kültürümüzün karşısına bu değerlerimize saldırarak çıkmakta ve ilmi verilerin önüne ise TABU’larla çıkmak çabası içinde bulunmaktadırlar. Böyle bir tutarsızlık meydana getirmek durumuna düşenler için, devlet yönetiminde bir şekil olan laikliği, kutsallık kazandırarak şahıslara indirgemektedir.
Aynı ilkel zihniyet ülkemizde mevcut meselelerin, çağımızın getirdiği bütün birikimleri kullanarak, hür bir zeminde tartışılıp çözümler getirilmesinin karşısına çıkmaktadır. Böyle bir engellemede toplumu zorlamak ve karşı görüşleri susturmak için TABU’lar öne sürülmekte İLMİ metot ve veriler gözden uzak tutulmak istenmektedir.
Ülkemiz gelişme ve güçlenme yolundaki bu sapma ve engelleri aşma durumundadır. Milletimizin köklü imanı, selim aklına dayanan ilme saygısı ve zengin kültürüyle, büyük tarihi ilerleme yolunda dayanacağımız en sağlam unsurlardır. Sorumluluk alanlarımızdaki meseleler böylece en isabetli çözümlere kavuşacaktır.



ufuk@ufukotesi.com

Bu yazı toplam defa okunmuştur.

Ufuk Ötesi Gazetesi'nde yayınlanan yazı, haber ve fotoğraflar kaynak gösterilerek iktibas edilebilir.

UFUK ÖTESİ.COM

BU YAZIYI TAVSİYE EDİN

Adınız  Soyadınız

E-posta adresiniz
Arkadaşınızın e-posta adresi

 

Yazdır  - Sayfanın Başına Dön 

 

 Sayı :79

 KÜNYE
 
 ARŞİV
 
 ABONELİK
 
 REKLAM
 
 
  YAZARLAR
 Ali Arif Esatgil
Bayrak gibi yaşamak...
 Alptekin Cevherli
En zor yazım…
 Doç. Dr. Fethi Gedikli
Şimşek gibi çakıp geçen ülkücü
 Dr. Yusuf Gedikli
Sevgili Kemalciğim, candaşım, kardaşım, arkadaşım…
 Kemal Çapraz
Son söz...
 Olcay Yazıcı
Asil Neslin Son Temsilcisi: Kemâl Çapraz
 Bayram Akcan
“BOZKURT” Kemal ÇAPRAZ
 Aydil Erol
Bu çapraz, kimin çaprazı?!!
 Şahin Zenginal
Sensiz hayat zor olacak
 Ünal  Bolat
Sevdiğini Türk için seven Alperen
 Hayri Ataş
“YA BÖYLE ÖLÜM DEĞİL Mİ ERKEN”
 Mehmet Türker
Türk Dünyasının dervişi
 Mehmet Nuri Yardım
Kemal Çapraz diye bir kahraman
 Prof Dr. Ali Osman Özcan
Ufuk Ötesinde Çapraz Ateş
 Orhan Seyfi Şirin
Çapraz doğuştan ‘Reis’ti
 Rasim Ekşi
Kardeşim Kemal’in Vasiyeti
 Dr. Orhan  Gedikli
Sevgili Kemal Kardeşimin Ardından
 Özdemir Özsoy
Seni unutamayız
 Dr. Ünal Metin
“Ufuk Ötesi” yaşıyor
 Süleyman Özkonuk
Öteki Ufuk
 Zeki Hacı ibrahimoğlu
30 yıllık dostumdu
 Aybars Fırat
Kastamonu Beyefendisi
 Coşkun Çokyiğit
Kemal Çapraz “Tek Ağaç”lardandı
 Baki Günay
Kırım Meclisinde Kemal Çapraz sesleri
 Cem  Sökmen
Metropoldeki dâvâ adamı: Kemal Çapraz
 Ahmet Tüzün
İz Bırakan
 Hüseyin Özbek
Kemal Bey
 Asuman Özdemir
Sermayeye kurban gittin…
           
       
 
   

Karahan 2002